2011. március 30., szerda

Interjú

Sziasztok!


Richelle Mead válaszolt néhány rajongó által feltett kérdésre, melyből sok háttér információt tudhattok meg a Vámpírakadémiáról.
Valamint néhány nap múlva egy másik interjúval is szolgálni fogunk, ami a Bloodlines-ról add némi többletet.






Mely könyvek voltak gyerek- és kamaszkorod kedvencei?
Rengeteg szerző és műfaj érdekelt gyerekként. Az egyik kedvenc sorozatom az Anne Shirley-könyvek voltak L.M. Montgomerytől, emellett ugyancsak nagyon szerettem Margaret Weistől és Tracy Hickmantől a Sárkánydárda-krónikákat. Ezeket rengetegszer elolvastam fiatalon, néha még ma is a kezem ügyébe kerülnek.

Jól látható, hogy számos kelet-európai vámpírmítoszokkal kapcsolatos elem megtalálható a műveidben. Hogyan szereztél tudomást ezekről?
A főiskolai tanulmányaim során felvettem egy Kelet-Európa folklórja nevű tárgyat, aminek keretében rengeteg mítoszt és legendát tanulmányoztunk a régióból. A tananyag egy része a vámpírtörténetekre épült, ezek felhasználásával voltam képes évekkel később létrehozni a Vámpírakadémia univerzumát.

Honnan ered az oroszokhoz való vonzódásod?
A világ minden kultúrájában találhatóak vámpírtörténetek. A miénk, Amerikában, főleg az oroszból, illetve a románból táplálkozik. Ezért mindenképpen szerettem volna hangsúlyosabb szerepet adni annak a régiónak, úgy mint a vámpírjaim eredetének.

Mi a véleményed a vámpírirodalom reneszánszáról?
Nagyon sokan feltették már nekem ezt a kérdést, és őszintén szólva, nem tudom! Annyi bizonyos, hogy ezek a könyvek soha nem fognak kimenni a divatból. Az embereket immáron évszázadok óta tartja a bűvöletében e témakör, több okból kifolyólag is: a haláltól való félelem és a halhatatlanság vonzereje fontos kérdések egyébként is, emellett a sötétség és a csábítás szintén népszerű elemei a kultúránknak.

Tudnál mesélni a Vámpírakadémia-sorozat alapötletéről? Honnan származik?
A Vámpírakadémia előtt már több paranormális témákkal foglalkozó könyvet írtam felnőtteknek. Ezek közt a szabadidőmben elkezdtem írni valami mást kikapcsolódás gyanánt, direkt a fiatalokat célozva meg. Még soha nem írtam ezelőtt vámpírokról, úgyhogy elkezdtem újra tanulmányozni a mítológiájukat. Onnantól kezdve minden magától összeállt.

Honnan származik az ötlet a két fajta (Mora-Striga) vámpír megalkotásához?
A Mora és a Striga valójában a román folklór két különböző vámpírfaja. Kevés fellelhető információ található róluk, nekem viszont nagyon megtetszett a gondolat, hogy két vámpírfajt szerepeltessek ahelyett az egy helyett, amiről mindenki hallott már. Elolvastam róluk a fontos dolgokat, majd felépítettem a két faj kultúráját, elképzelve hogyan élnének a mai modern világban.

Hogyan találod ki a történetet és a cselekményt?
A történet rengeteg komponensből áll össze, ezért lehetetlen teljes mértékben válaszolni erre a kérdésre. A legnagyobb célom a könyvekkel, hogy létrehozzak egy nagyon erős női szereplőt, és megmutassam hogyan tud felnőni és közben fejlődni. Nem szeretem a tökéletes szereplőket. Rose-nak rengeteg jó képessége van, de szükséges, hogy folyamatosan megismerje önmagát, és irányítást szerezzen ezek felett. Emiatt kitaláltam egy olyan történetet, amiben megtalálható minden tradícionális akcióelem és romantika, fókuszban az ő fejlődésével. Ez a történeteket hajtómotorja.

Hogyan választottad ki a szereplők neveit?
Névkönyveket és listákat böngésztem, amíg meg nem találtam azokat, amiket idevalónak éreztem. Az internet megkönnyíti a dolgodat, ma már könnyen hozzáférhetsz idegen nyelvek névkönyveihez is. Az egyetlen név, ami mögött van egy kis történet is, az Lissáé. Neki a teljes neve Vasilisa. Rengeteg orosz történetben hívják így a főhősnőt, ezért ezt direkt választottam.

Gyűjtöttél személyes tapasztalatokat a sorozat külföldi helyszíneit illetően, jártál ezeken a helyeken?
Sajnos nem! Minden kutatásomat az interneten, valamint könyvtárakban végeztem. Mindazonáltal nagyon szívesen elmennék egyszer Kelet-Európába.

Van-e szimbolikus jelentése a Rose és Lissa közötti különleges mentális kapcsolatnak?
Nincsen semmilyen szimbolikus, vagy személyes jelentése. Egy nagyon szoros barátságot akartam bemutatni a könyvben, és a szellemi/mentális kötődésnél jobban ezt nem lehet illusztrálni. Ráadásul az író szemszögéből egy ilyen kapcsolat azért is jó, mert két szereplő történetét mutathatod be, miközben a narrátor végig ugyanaz marad.

A fenti információk a vampirakademia.freeblog-ról származnak.

Üdv.:
Alyosha & Briki Green

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése