2011. június 6., hétfő

VA képregény interjú I.

Sziasztok!

Végre meghoztuk a Vámpírakadémia képregényéről szóló interjú első felét, extraként pedig abból néhány képet is megmutatunk, amelyeket le is fordítottunk nektek.

A javításért hálás köszönet jár Lupinak és barátainak! :)

Jó szórakozást hozzá!




Sok más rajongóhoz hasonlóan, akiket Richelle Mead Vámpírakadémia könyvei elbűvöltek, Emma Vieceli is összegömbölyödve, egy Arcane Vault St. Vladimir kapucnis pólóban fejezi be otthonában egy munkával töltött hosszú napját, miközben egy St. Vladimir bögréből iszik.

Viecelinek sokkal személyesebb kapcsolata van a nemzetközi best-seller YA sorozattal – ő ábrázolja Rose-t, Lissát, Dimitrit és a többi kedvelt karaktert a nemsokára megjelenő Vámpírakadémia képregényben. A hat könyvből álló sorozat tavaly nyáron ért véget a Last Sacrifice-szal, és több mint 5 millió példány kelt el belőle.

A Vámpírakadémia képregény (Penguin/Razorbill kiadó), amelyet Leigh Dragoon dolgozott át Mead regényéből, augusztus 23-án jelenik meg - ugyanazon a napon, amikor Mead spin-off sorozatának az első kötete, a Bloodlines is a boltokba érkezik, és ugyanazon a héten, mikorra Mead az első babáját várja.


"Amikor írtam, először csak a könyvre koncentráltam; de mindig reméltem, hogy ebből majd más dolgok is elindulnak," mondja Mead. "Nagyon izgultam, hogy láthassam. Hirtelen megkapod azokat a képeket, melyek ezer szóval felérnek.”

„Nagyon szerencsésnek érzem magam. Rémtörténeteket hallani emberektől, hogy miket művelnek mások a könyveikkel, de nálam minden rendben ment.”

A képregény tökéletes lesz a régi VA rajongóknak, akik szeretnék látni a kedvenc jeleneteiket, de az újaknak is, akik még nem ismerik a történetet. A képregény bemutatja Lissát, a szőke hajú vámpír Mora hercegnőt, és a testőrét Rose-t, egy bátor, barna hajú dampírt (félig ember, félig vámpírt) aki egy túlvilági kapcsolaton keresztül vigyáz rá.

Miután elmenekülnek, a tinédzsereket erőszakkal visszaviszik a St. Vladimir Akadémiára –, ahol Dmitrivel, egy titokzatos dampírral közösen – különböző veszélyekkel kerülnek szembe, köztük a gonosz és élőhalott strigákkal.


Mielőtt Vieceli belekezdett volna a munkába, nem ismerte a könyveket, de a brit művész hamar beléjük szeretett . "Faltam az egész sorozatot, és mint sokan mások a Last Sacrifice után, azon kaptam magam, hogy céltalanul bolyongok a ház körül, nem tudván, mit kezdjek magammal, most, hogy vége lett." mondta.

Mead a munka során végig konzultált Vieceli terveiről és a Dragoon kéziratról, ami egyszerre volt idegtépő és izgalmas Mead legújabb szuper-rajongójának.

"Nagyon jól tudtam, hogy minden olvasónak egyértelmű elképzelése van a karakterekről, és hogy mindenki másképp képzeli el őket," mondja Vieceli. "Dimitri különösen bonyolult volt. Ugye ő mindenki tökéletes férfija? De persze minden nőnek más elképzelése van arról, hogy pontosan milyen is a tökéletes férfi!

"A legjobb dolog, amit a karakterekkel tehettem, hogy úgy alakítottam őket, hogy Richelle-nek is elnyerjék a tetszését. Elvégre ezek az ő „gyermekei”, ezért gondoltam, amíg Richelle boldog, addig én is boldog vagyok."


Végül, a változások nem lettek túlságosan drasztikusak, azon felül, hogy Rose haját kiegyenesítette és Dmitrit egy kissé zömökebbé tette. Mead-nek tetszett és nagyra értékelte az apró részleteket - mint például Rose vad arckifejezését - és úgy érezte, Vieceli tökéletesen eltalálta a karaktereit.

"Soha semmi nem fogja visszaadni pontosan azt a képet, ami a fejemben van, de mindaddig, amíg valaki képes lesz megragadni ezeket, akkor az egész közel lesz ahhoz, mint ahogy kinéznének más szemén keresztül” – magyarázza Mead. Nagyon sok olyan ábrázolás van benne, amit Emma talált ki és nekem tökéletesen megfelelnek. Örülök, hogy nem mindent szó szerint vett át. Igazán szeretem nézni, hogy valaki, aki szereti a sorozatomat, hogy értelmezi azt.

A művészi munkájára többféle stílus is hatással volt, a mangától a Pokémonon át a Pókemberig, mondja Vieceli, aki bevallottan Marvel képregény rajongó. Készített már manga átdolgozásokat Shakespeare Hamletjéből, és a Sok hűhó semmiért-ből, és azt mondja, a titka annyi, hogy úgy közelíti meg a képregényt, mintha az egy film lenne szavakkal -, amit ő úgy hív "filmatikus szem."

folyt. köv.


Üdv.:
Alyosha & Briki Green

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése