2011. április 22., péntek

Interjú III.

Sziasztok!

Kis késéssel a vizsgáink miatt, de végre meghoztuk a harmadik interjút, melyet Lupi volt oly szíves, és átnézett, még mielőtt felraktuk volna. Köszönjük!

Nektek pedig jó informálódást! :)


A Vámpírakadémia mely jellemzői maradnak meg a spin-off sorozatban, a Bloodlines-ban?
Lényegében meghagyjuk az eredeti paranormális világot, így a teremtények és szabályok ugyanazok lesznek, mint amiket már megismertünk az első sorozatból – sok ugyanolyan karakterrel együtt. És, bár a mesélő eltérő Rose stílusától, benne lesz mindaz, amit az olvasók már ismernek az írásomból: humor, sok érzelem, és a rettegett függővég is!

Tudnál adni pár tippet arra, hogy mely mellékszereplők tűnnek majd fel a Bloodlines-ban főszereplőként?
Többet, mint tippeket! Nagy örömmel jelentem be, hogy Sydney, az alkimista lesz a mesélő, akihez társul majd Jill, Adrian, és Eddie is.

Rose Hathaway mellett, a Vámpírakadémia mely szereplői tűnnek fel várhatóan rövidebb szerepekben az új sorozatban?
Látni fogjuk majd Dmitrijt, - akinek nagyon sokan örülni fognak, ebben biztos vagyok. Benne lesz még a meglepetés kedvencünk is: Abe Mazur, Rose rosszhírű, de szerethető apja.



Milyen újabb típusú kutatást fogsz végezni ehhez a spin-off-hoz, amely eltér attól, amit előzőleg már a Vámpírakadémiához elkészítettél?
Sok kutatást folytattam a középkori alkimistákról, valamint a mágia használókról, akik ebben a korban és klasszikus időkben éltek. Arról, hogy mit is csináltak Sydney emberei már teljes választ kaptunk a Vámpírakadémia sorozatból, de most, hogy a múltjában kutatunk, fontos, hogy bővítsük az Alkimistákról szerzett tudásunkat. Szeretem felhasználni a valós legendákat és mitológiát. Így kerültek bele a sorozatba a vámpírok is.

Milyen írói kihívásokkal fogsz szembesülni a spin-off írásakor, amelyekkel nem kellett szembenézned az eredeti sorozatnál?
A Vámpírakadémiával egy teljesen új világot hoztam létre. Ott nem volt olyan példa vagy háttér ami miatt aggódnom kellett volna. A Bloodlines trükkös, mert kapcsolódnia kell az eredeti sorozathoz, és meg kell tartania néhány tényt. Másrészt, viszont ez lényegében még mindig egy új projekt, és öt év után most először egy új mesélőt kell megismertetnem, ami olykor nehéz. Ez egyensúlyozza a régit és az újat.

Milyen tanácsot tudsz adni azoknak az íróknak, akik azzal a konkrét feladattal találják szembe magukat, hogy spin-off-ot írjanak?
Ez még nekem is új, úgyhogy nem vagyok biztos benne, hogy az én tanácsom a legjobb! Talán azt mondhatnám, ami igaz az összes történetírásra: azt a történetet mondd el, amit nagyon szeretsz. A spin-off-nak vannak bizonyos szabályai, de amíg szereted írni, és nem próbálsz túlságosan megfelelni bármilyen normának, addig menni fog.



Mit ajánlasz olvasásra a fiatal íróknak?
Mindent. Többet tanultam az írásról úgy, hogy jó szerzőktől olvastam, mint valószínűleg a tanórákon. Olvass el mindent, amit a kezedbe kerül, és figyelj oda az írásra! Ez most egy igazán nagyszerű időszak, mert nagyon sok csodálatos YA-t (fiatal, felnőtt irodalmat) adnak ki. Ez a műfaj közel sem volt olyan nagy (vagy olyan minőségű), mint amikor én felnőttem.

Bloodlines mellett, min dolgozol még?
A két felnőtt sorozatomon, a Georgina Kincaid-on és a Dark Swan-on, melyeknek lassan a végére érek, úgyhogy most azokkal vagyok elfoglalva. A Vámpírakadémiáról és a Dark Swan-ról most készül éppen egy-egy képregény, amelyek idén jelennek meg, így nagyon érdekes figyelemmel kísérni, ahogy ezek a projektek alakulnak.

Üdv.:
Alyosha & Briki Green

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése